Exact Target, ”The Social Break-up”, syftar till att ta reda på varför konsumenter väljer att sluta följa/gilla varumärken och företag på Facebook och Twitter.
Här listar vi de 3 vanligaste anledningarna: "/> 3 anledningar till att era fans slutar gilla er | Facebookskolan Exact Target, ”The Social Break-up”, syftar till att ta reda på varför konsumenter väljer att sluta följa/gilla varumärken och företag på Facebook och Twitter.
Här listar vi de 3 vanligaste anledningarna: " />
Facebookskolans blogg
Alla de senaste nyheterna och tipsen om Facebook
Missa inget. Följ oss!
facebook   twitter   RSS

3 anledningar till att era fans slutar gilla er

Så ni har fått besökare att gilla er sida på Facebook? Då vill ni givetvis att de ska fortsätta gilla er. Att få besökare att gilla en ena dagen och ogilla en andra dagen gynnar inte någon.
En undersökning från Exact Target, ”The Social Break-up”, syftar till att ta reda på varför konsumenter väljer att sluta följa/gilla varumärken och företag på Facebook och Twitter.
Här listar vi de 3 vanligaste anledningarna:


Företaget skriver för många inlägg


38% av besökarna säger att de har "ogillat" ett företag på grund av att deras inlägg blev tråkiga eller repetitiva. Säkerställ att ni publicerar inlägg i normal takt, några inlägg i veckan räcker, och att dessa inlägg ger besökaren ett mervärde.

"Jag gillade bara sidan för att få ta del av ett erbjudande"


26% av besökarna uppger att de "gillade" ett företag för att de var intresserade av att få ett erbjudande och att de sedan "ogillat" det direkt. Här bör ni som företag överväga era mål när ni lägger ut ett erbjudande på Facebook. Är ni ute efter att få många kortsiktiga relationer eller är ni ute efter att bygga upp mer pålitliga och långvariga relation.

Företaget publicerade inga intressanta inlägg


Vi har berört det i flera inlägg här på Facebookskolan - intressanta inlägg är nyckeln till att få besökare, få besökare att gilla er och få dessa besökare att fortsätta gilla er. Engagera era besökare, fråga vad de vill ha för information och publicera inte bara reklam om ert företag. Då kommer besökare sluta gilla er.

Undersökningen i sin helhet kan ni läsa här.

Om Artikeln:
Robert Andersson Skribent: Robert Andersson
Datum: 2011-02-24
Tid: 21:40:54
Taggar: Gilla Fans
Gilla / Dela:







Kommentera gärna: