Facebookskolans blogg
Alla de senaste nyheterna och tipsen om Facebook
Missa inget. Följ oss!
facebook   twitter   RSS

Tidslinjen snart tillgänlig för företag

Tidslinjen - den nya profilsidan - är idag tillgänlig för alla Facebook-profiler men inte för företagssidor. Men enligt de senaste ryktena kommer tidslinjen om bara några veckor också bli tillgänglig även för företagssidor.

Vid sin F8-konferens i September förra året lanserade Facebook en dramatisk förändring av profilsidorna, en ändring som kommer att påverka över 800miljoner profiler. Tidslinjen har sedan dess långsamt rullat ut och är nu tillgänlig för alla.

Men sedan tidslinjen blivit tillgänglig för alla profilsidor och vi har även kunnat se en del ändringar i Facebooks grupper är vi många som undrat när tidslinjen också blir tillgänglig för företagssidor (fan pages).

AdAge gick igår ut med att Facebook, enligt säkra källor, kommer att lansera tidslinjen för företag till ett antal beta-testare redan den 29:e Februari. Tidslinjen för företagssidor kommer påminna mycket om tidslinjen för profilsidor men den kommer inte vara en kopia.

Enligt AdAge kommer företag kunna använda sig av applikationer för att visa sina produkter eller tjänster och man kommer, mer fritt än vad det är för profiler, lägga till information på företagets tidslinje. AdAge använder sig av Coca Cola som exempel och skriver att Coca Cola enkelt ska kunna lägga till ett event 1892, året då företaget startades.

Om det ligger någon sanning i nyheten vet vi inte då Facebook änsålänge inte valt att kommentera nyheten. Men den 29:e Februari lär vi med största sannolikhet veta mer.

Om Artikeln:
Robert Andersson Skribent: Robert Andersson
Datum: 2012-02-16
Tid: 08:01:02
Taggar: Tidslinje Företag
Gilla / Dela:







Kommentera gärna: